Ryhmäliikunta

Huom! Pikkujoulut tiistaina 11.12.2018, jolloin iltatunneissa poikkeava aikataulu.

Alempana syksyn lukujärjestys, joka voimassa vielä 10.-16.12.2018.

Perjantaina 14.12.2018 Annika koulutuksessa, joten Laviksen tilalla toiminnallinen kehonhuolto 45´.

Huom! Syksyn aikataulu voimassa vielä 10.-16.12.2018

Perjantaina 14.12.2018 Annika koulutuksessa, Laviksen tilalla toiminnallinen kehonhuolto 45´.

 

LIHASKUNTOTUNNIT – tehokasta liikuntaa ilman koreografisia askelsarjoja

POWER
Tunnit sisältävät lihaskuntoharjoittelua joissa välineinä käytetään mm. levypainotankoja sekä kahvakuulia. Harjoittelu muokkaa, virittää ja voimistaa koko kehoasi, nopeasti. Tehokasta treeniä kannustavan ohjaajan kanssa mukaansa tempaavan musiikin siivittämänä. Lopuksi keho palautellaan lyhyin venytyksin. Tuntia ohjaavat Heidi ja Annika

KUNTOSALICIRCUIT
Tehokas koko kehoa kuormittava kiertoharjoittelutunti kuntosalilla. Tunnilla käytetään kehoa monipuolisesti laiteharjoittelussa sekä vapaita painoja käyttäen. Lopuksi lyhyet venyttelyt. Tunti pidetään kuntosalilla, muistathan tehdä omatoimisen alkulämmittelyn ennen circuit-tuntia. Tuntia ohjaavat Annika ja Solja

LIIKKUVAT TUNNIT – liikunnan iloa monipuolisilla tunneilla joilla kunto kohoaa huomaamatta

RVP
Helpoista askelsarjoista koostuvan alkulämmittelyn jälkeen tunnilla tehdään reisien, vatsan sekä pakaroiden alueen lihaskuntoharjoitteita jotka vahvistavat, kiinteyttävät ja muokkaavat kehoasi. Tunnilla syke kohoaa ja kehon aineenvaihdunta tehostuu. Lopuksi keho palautellaan harjoituksesta lyhyin venytyksin. Lihaskuntoharjoitteissa välineinä käytetään mm. tuubikuminauhoja ja painokiekkoja.
Tuntia ohjaavat Annika

LEIDIT
Peruskuntoa ylläpitävää liikuntaa sisältävä tunti jossa alkulämmittelyn jälkeen kehoa kuormitetaan monipuolisin lihaskuntoliikkein. Tunnilla teet liikkeet omaa kehoa kuunnellen ja tarvittaessa ohjaaja opastaa vaihtoehtoisia liikkeitä. Lopuksi keho huolletaan venyttelemällä. Tunti on liikkuvista tunneista kevyin ja suunniteltu palvelemaan erityisesti vanhemman väen tarpeita. Tuntia ohjaavat Annika ja Mariya

LAVIS®
LAVIS-lavatanssijumppa on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Kuten lavatansseissa, LAVIKSESSA tanssitaan kaksi samaa tanssilajia peräkkäin ja tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi, silti lähdet tunnilta hikisenä. Tuntia ohjaa Mariya ja Annika

KEHO JA MIELI – rauhallisia tunteja joissa keho vahvistuu ja liikkuvuus lisääntyy

JOOGA
Yin joogaharjoituksessa keskitytään vahvasti oman kehon tuntemuksien kuunteluun ja hengityksen tarkkailuun samalla kehon liikelaajuuksia parantaen. Yin jooga on meditatiivinen harjoitus, joka vaikuttaa niin fyysiseen, henkiseen kuin energeettiseen tilaamme. Jooga tarjoaa vastakohdan arjen kiireelle ja suorittamiselle. Keskity itseesi ja tunne joogan rentouttava vaikutus. Tuntia ohjaa Kari

CORE & LIIKKUVUUS
Yhdistelmä keskivartalon lihaskuntoharjoittelua ja dynaamista liikkuvuusharjoittelua. Tunnin tavoitteena on vahvistaa erityisesti vatsa- ja selkälihaksia sekä keskittyä syvien lihasten hallintaan. Rauhallisen tunnin loppuosan aikana kehoa hoidetaan dynaamisin venytyksin. Tuntia ohjaa Annika

PILATES

Kuntokeskuspilateksessa pääset aina mukaan tunnille, vaikka ei olisi aiempaa kokemusta. Tunnilla harjoitellaan lempeästi vatsan syviä lihaksia, joilla on vaikutus mm. ryhtiin, selkäkipujen hoitoon sekä taitoon käyttää kehoa tehokkaasti ja turvallisesti arkisten askareiden hoidossa. Tunnilla ei tarvitse jalkineita. Tuntia ohjaa Annika.

SISÄPYÖRÄILY – tehokasta sykkeen nostoa musiikin vauhdittamana

Pyöräily kehittää hengitys- ja verenkiertoelimistön toimintaa, ja antaa tehokasta vastusta alaraajojen lihaksille. Pyöräilytunnit sopivat erinomaisesti jonkin toisen ryhmäliikuntatunnin kaveriksi yhdistelmätuntina tai ihan sellaisenaankin nautittuna. Tulethan tunnille ajoissa säätääksesi pyörän säädöt itsellesi sopivaksi. Tunnilla on hyvä olla mukana oma hikipyyhe ja juomapullo. Pyöräilytuntien päätteeksi tehdään lyhyet venytykset. Tunteja ohjaa Heidi ja Annika.

Cycling 30´
Energisoiva ja tehokas sisäpyöräilytunti jossa haastat hengitys- ja verenkiertoelimistön täyteen työhön. Tunnin aikana tehdään intervalliosuuksia joissa lyhyet palautukset. Ota itsellesi haaste vastaan. Tunti toimii hyvin yhdistettynä tämän tunnin ympärillä oleviin ryhmäliikuntatunteihin.

Cycling 45´
Tunnin tavoitteena on peruskestävyyden parantaminen ja rasva-aineenvaihdunnan tehostaminen. Mäkistä maastoa, pitkiä nousuja ja palautuksia. Lähde ohjaajan mukaan pyöräretkelle joka ei jätä ketään kylmäksi. Hauskan pyöräilyn lisäksi huomaamattasi parannat hapenottokykyä, vilkastutat verenkiertoa sekä kehität vauhtikestävyyttä.Tunti sopii hyvin myös vähemmän pyöräilleille.

Haasta itsesi kokeilemaan uusia tunteja!

NaistenSali

Pirnankatu 4
78200 Varkaus

Avoinna viikolla 50

Ma 14-16.15

Ti 12.30-14

Ke 12.30-14 & 16-18.30

To 16-18.30

 

Huom! Aukioloajat päivittyvät viikoittain.

Mikäli sinulle sopisi paremmin jokin muu aika niin pirauta Annikalle p. 0405352013