Ryhmäliikunta

 

Koronaviruksen aiheuttaman valtakunnallisen poikkeustilanteen vuoksi ryhmäliikunnassa muutoksia.

Seuraathan ajankohtaiset- osiosta mitä tunteja on milloinkin tarjolla. Toistaiseksi ryhmäliikunnan aikataulu ei noudata talven vakioaikataulua.

 

 

Huom! Tuntimuutoksia!

Ke 5.2 alkaen Ke klo 17 Karin Jooga 60´. Ke Strong Body aloitusaika 18.05

Su 2.2 alkaen Kehonhuolto yhdistyy Pilateksen kanssa Kehonhuolto-Pilates 55´tunniksi klo 14.50

 

LIHASKUNTOTUNNIT – tehokasta liikuntaa ilman koreografisia askelsarjoja

POWER
Tunnit sisältävät lihaskuntoharjoittelua joissa välineinä käytetään mm. levypainotankoja sekä kahvakuulia. Harjoittelu muokkaa, virittää ja voimistaa koko kehoasi, nopeasti. Tehokasta treeniä kannustavan ohjaajan kanssa mukaansa tempaavan musiikin siivittämänä. Lopuksi keho palautellaan lyhyin venytyksin. Tunti soveltuu myös vähemmän liikkuneille.

KUNTOSALICIRCUIT
Tehokas koko kehoa kuormittava kiertoharjoittelutunti kuntosalilla. Tunnilla käytetään kehoa monipuolisesti laiteharjoittelussa sekä vapaita painoja käyttäen. Lopuksi lyhyet venyttelyt. Tunti pidetään kuntosalilla, muistathan tehdä omatoimisen alkulämmittelyn ennen circuit-tuntia. Tunti soveltuu myös vähemmän liikkuneille.

CORE  Lihaskuntotunti keskivartalolle. Tunnilla tehdään monipuolisesti harjoitteita keskivartalon tuen parantamiseksi. Tärkeässä roolissa keskivartalon tuessa on poikittainen eli syvä vatsalihas. Hyvä keskivartalon tuki vaikuttaa positiivisesti koko kehon kantamiseen, ennaltaehkäisee selkäkipujen syntyä ja auttaa jaksamaan paremmin niin päivittäiset kotityöt kuin vaativammatkin työtehtävät. Tunti on lihaskuntotunneistamme temmoltaan lempein, sillä tarkka keskivartalotyö tapahtuu pääosin rauhallisin liikkein ja oman kehon tekemiseen keskittyen. Tunti soveltuu myös vähemmän liikkuneille.

STRONG BODY on lihaskuntotuntiemme uusin tulokas. Tunti täynnä vahvaa tekemistä, tosissaan mutta ei totisesti. Tämä tunti poikkeaa muista lihaskuntotunneistamme liikkuvammalla rakenteella. Tunnin alun helpot askelsarjat lämmittävät ja valmistelevat kehoa tulevaan koitokseen. Intensiivinen työosuus ei jätä ketään kylmäksi, monipuolisuutta harjoitteluun tuo eri välineiden käyttö. Lopussa lyhyet palauttavat venytykset. Tämä tunti on suunnattu niille ketkä haluavat saada irti täyden tehon harjoituksesta ja joka kerta hieman ylittää itseään.

LIIKKUVAT TUNNIT – liikunnan iloa monipuolisilla tunneilla joilla kunto kohoaa huomaamatta

KIINTEYTYS
Helpoista, mutta vauhdikkaista askelsarjoista koostuvan alkulämmittelyn jälkeen tunnilla tehdään monipuolisesti  lihaskuntoharjoitteita jotka vahvistavat, kiinteyttävät ja muokkaavat kehoasi. Tunnilla syke kohoaa ja kehon aineenvaihdunta tehostuu. Lopuksi keho palautellaan harjoituksesta lyhyin venytyksin.

LAVIS®
LAVIS-lavatanssijumppa on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Kuten lavatansseissa, LAVIKSESSA tanssitaan kaksi samaa tanssilajia peräkkäin ja tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi, silti lähdet tunnilta hikisenä.

NIA-TANSSI

Nia on valloittava yhdistelmä tanssillista kehonhuoltoa sekä mielenrauhaa. Liikuntamuodosta löytyy sekä kamppailulajien keskittyneisyyttä ja voimankäyttöä sekä tanssilajien iloa ja luovuutta. Toistuvat ja tanssijan mukaan sovellettavissa olevat perusliikkeet tulevat tutuksi ajan myötä. Vapaatanssipyrähdykset antavat tilaa omalle ilmaisulle. Tunnilla pääset liikuttamaan itseäsi päästä varpaisiin. Nia on nivelystävällinen laji joka puhuu kokonaisvaltaisen liikkumisen puolesta. Nia kehittää voimaa, liikkuvutta ja ketteryyttä.             Tuntia ohjaa Kristiina

STEP                    

Helpoin askelsarjoin sykettä kohottava tunti. Tunnilla välineenä step-lauta jonka korkeutta säätämällä saat tunnista halutessasi kevyemmän.  Tunti jolla hiki irtoaa takuu varmasti. Step on tauolla ainakin alkutalven 2020 ajan.

 

KEHO JA MIELI – rauhallisia tunteja joissa keho vahvistuu ja liikkuvuus lisääntyy

JOOGA
Yin joogaharjoituksessa keskitytään vahvasti oman kehon tuntemuksien kuunteluun ja hengityksen tarkkailuun samalla kehon liikelaajuuksia parantaen. Yin jooga on meditatiivinen harjoitus, joka vaikuttaa niin fyysiseen, henkiseen kuin energeettiseen tilaamme. Jooga tarjoaa vastakohdan arjen kiireelle ja suorittamiselle. Keskity itseesi ja tunne joogan rentouttava vaikutus.

PILATES

Kuntokeskuspilateksessa pääset aina mukaan tunnille, vaikka ei olisi aiempaa kokemusta. Tunnilla harjoitellaan lempeästi vatsan syviä lihaksia, joilla on vaikutus mm. ryhtiin, selkäkipujen hoitoon sekä taitoon käyttää kehoa tehokkaasti ja turvallisesti arkisten askareiden hoidossa. Tunnilla ei tarvitse jalkineita.

KEHONHUOLTO

Kehoa ja mieltä huoltava tunti jossa tehdään rauhallisia liikeharjoituksia sekä venytyksiä, huolletaan kehoa dynaamisilla liikkeillä sekä avataan kireitä lihaskalvoja. Kehonhuoltoa tarjoaa myös Pilates/Kehonhuolto yhdistelmätunti jossa on tasapuolisesti molempia elementtejä.

SISÄPYÖRÄILY – tehokasta sykkeen nostoa musiikin vauhdittamana

Pyöräily kehittää hengitys- ja verenkiertoelimistön toimintaa, ja antaa tehokasta vastusta alaraajojen lihaksille. Pyöräilytunnit sopivat erinomaisesti jonkin toisen ryhmäliikuntatunnin kaveriksi yhdistelmätuntina tai ihan sellaisenaankin nautittuna. Tulethan tunnille ajoissa säätääksesi pyörän säädöt itsellesi sopivaksi. Tunnilla on hyvä olla mukana oma hikipyyhe ja juomapullo. Pyöräilytuntien päätteeksi tehdään lyhyet venytykset.

Cycling
Tunnin tavoitteena on peruskestävyyden parantaminen ja rasva-aineenvaihdunnan tehostaminen. Mäkistä maastoa, pitkiä nousuja ja palautuksia. Lähde ohjaajan mukaan pyöräretkelle joka ei jätä ketään kylmäksi. Hauskan pyöräilyn lisäksi huomaamattasi parannat hapenottokykyä, vilkastutat verenkiertoa sekä kehität vauhtikestävyyttä.Tunti sopii hyvin myös vähemmän pyöräilleille.

Haasta itsesi kokeilemaan uusia tunteja!

NaistenSali

Pirnankatu 4
78200 Varkaus

Avoinna

VK 14

MA 10-12

TI 12.30-14

KE 10-12

TO 10-12

PE 10-12

Ovikortteja ja salisopimuksia saadaan toki aktivoitua päivittäin mikäli sinulla on avainlätkä jo olemassa niin saat uusittua kortin esim. puhelimitse tai sähköpostillakin ja mikä parasta, myös viikonloppuisin.

Annika p. 0405352013