Ryhmäliikunta

Kesän toisen jakson lukujärjestys alkoi maanantaina 24.6.2019.

Tällä jaksolla kevennetty tuntitarjonta, heinäkuussa lisäksi tuntimuutoksia viikoilla 28 ja 30 Annikan lomien vuoksi.

 

LIHASKUNTOTUNNIT – tehokasta liikuntaa ilman koreografisia askelsarjoja

POWER 45´
Tunnit sisältävät lihaskuntoharjoittelua joissa välineinä käytetään mm. levypainotankoja sekä kahvakuulia. Harjoittelu muokkaa, virittää ja voimistaa koko kehoasi, nopeasti. Tehokasta treeniä kannustavan ohjaajan kanssa mukaansa tempaavan musiikin siivittämänä. Lopuksi keho palautellaan lyhyin venytyksin. Tuntia ohjaavat Solja ja Annika

KUNTOSALICIRCUIT 60´
Tehokas koko kehoa kuormittava kiertoharjoittelutunti kuntosalilla. Tunnilla käytetään kehoa monipuolisesti laiteharjoittelussa sekä vapaita painoja käyttäen. Lopuksi lyhyet venyttelyt. Tunti pidetään kuntosalilla, muistathan tehdä omatoimisen alkulämmittelyn ennen circuit-tuntia. Tuntia ohjaavat Annika ja Solja

CORE 30´ Tulossa… Lihaskuntotunti keskivartalolle. Tunnilla tehdään monipuolisesti harjoitteita keskivartalon tuen parantamiseksi. Tärkeässä roolissa keskivartalon tuessa on poikittainen eli syvä vatsalihas. Hyvä keskivartalon tuki vaikuttaa positiivisesti koko kehon kantamiseen, ennaltaehkäisee selkäkipujen syntyä ja auttaa jaksamaan paremmin niin päivittäiset kotityöt kuin vaativammatkin työtehtävät. Tunti on hyvä yhdistelmä muiten ympärillä olevien 30 min pituisten tuntien kanssa, mutta voit tulla Coreen myös omana tuntina. Mikäli alla ei ole ollut lämmittelevää muuta ryhmäliikuntatuntia niin suositellaan omatoimisia kehoa lämmittäviä liikkeitä tehtäväksi ennen corea. Ohjaajana Annika

 

LIIKKUVAT TUNNIT – liikunnan iloa monipuolisilla tunneilla joilla kunto kohoaa huomaamatta

KIINTEYTYS
Helpoista askelsarjoista koostuvan alkulämmittelyn jälkeen tunnilla tehdään monipuolisesti  lihaskuntoharjoitteita jotka vahvistavat, kiinteyttävät ja muokkaavat kehoasi. Tunnilla syke kohoaa ja kehon aineenvaihdunta tehostuu. Lopuksi keho palautellaan harjoituksesta lyhyin venytyksin.
Tunnin ohjaajana Annika ja Anna-Maria

LEIDIT
Peruskuntoa ylläpitävää liikuntaa sisältävä tunti jossa alkulämmittelyn jälkeen kehoa kuormitetaan monipuolisin lihaskuntoliikkein. Tunnilla teet liikkeet omaa kehoa kuunnellen ja tarvittaessa ohjaaja opastaa vaihtoehtoisia liikkeitä. Lopuksi keho huolletaan venyttelemällä. Tunti on liikkuvista tunneista kevyin ja suunniteltu palvelemaan erityisesti vanhemman väen tarpeita. Tunnin ohjaajana Mariya

LAVIS®
LAVIS-lavatanssijumppa on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Kuten lavatansseissa, LAVIKSESSA tanssitaan kaksi samaa tanssilajia peräkkäin ja tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi, silti lähdet tunnilta hikisenä. Tuntia ohjaa Mariya ja Annika

NIA-TANSSI

Nia on valloittava yhdistelmä tanssillista kehonhuoltoa sekä mielenrauhaa. Liikuntamuodosta löytyy sekä kamppailulajien keskittyneisyyttä ja voimankäyttöä sekä tanssilajien iloa ja luovuutta. Toistuvat ja tanssijan mukaan sovellettavissa olevat perusliikkeet tulevat tutuksi ajan myötä. Vapaatanssipyrähdykset antavat tilaa omalle ilmaisulle. Tunnilla pääset liikuttamaan itseäsi päästä varpaisiin. Nia on nivelystävällinen laji joka puhuu kokonaisvaltaisen liikkumisen puolesta. Nia kehittää voimaa, liikkuvutta ja ketteryyttä.             Tuntia ohjaa Kristiina

LEIDI STEP                                                                                                                                                                                                                     Helpoin askelsarjoin sykettä kohottava tunti. Tunnilla välineenä step-lauta jonka korkeutta säätämällä saat tunnista halutessasi kevyemmän. Tähän 30 min mittaiseen tuntiin sopii hyvin yhdistelmäksi tunnin jälkeen alkava Power-jossa tehdään monipuolisesti lihaskuntoharjoittelua. Ohjaajana Annika

VAIHTUVA TEEMA

Tunnin teema vaihtelee eri kertoina. Vaihtuvan tunnin sisältö muodostuu Powerista, Kiinteytyksestä, helposta Leidi Stepistä tai näiden tuntien sisällöstä rakennetusta yhdistelmästä. Tehoiltaan tämä tunti on aina hengästyttävä ja pääset haastamaan itsesi tiukalla treenillä. Tunnilla hikitakuu. Mutta niin tällä kuin muillakin tunneilla, aina voit soveltaa tekemisen omaan kehoon.

 

KEHO JA MIELI – rauhallisia tunteja joissa keho vahvistuu ja liikkuvuus lisääntyy

JOOGA
Yin joogaharjoituksessa keskitytään vahvasti oman kehon tuntemuksien kuunteluun ja hengityksen tarkkailuun samalla kehon liikelaajuuksia parantaen. Yin jooga on meditatiivinen harjoitus, joka vaikuttaa niin fyysiseen, henkiseen kuin energeettiseen tilaamme. Jooga tarjoaa vastakohdan arjen kiireelle ja suorittamiselle. Keskity itseesi ja tunne joogan rentouttava vaikutus.                                     Tunnin ohjaajana Kari Timonen

PILATES

Kuntokeskuspilateksessa pääset aina mukaan tunnille, vaikka ei olisi aiempaa kokemusta. Tunnilla harjoitellaan lempeästi vatsan syviä lihaksia, joilla on vaikutus mm. ryhtiin, selkäkipujen hoitoon sekä taitoon käyttää kehoa tehokkaasti ja turvallisesti arkisten askareiden hoidossa. Tunnilla ei tarvitse jalkineita. Tuntia ohjaa Annika.

KEHONHUOLTO

Kehoa ja mieltä huoltava tunti jossa tehdään rauhallisia liikeharjoituksia sekä venytyksiä, huolletaan kehoa dynaamisilla liikkeillä sekä avataan kireitä lihaskalvoja. Tuntia ohjaa Sanna-Maija ja Annika

SISÄPYÖRÄILY – tehokasta sykkeen nostoa musiikin vauhdittamana

Pyöräily kehittää hengitys- ja verenkiertoelimistön toimintaa, ja antaa tehokasta vastusta alaraajojen lihaksille. Pyöräilytunnit sopivat erinomaisesti jonkin toisen ryhmäliikuntatunnin kaveriksi yhdistelmätuntina tai ihan sellaisenaankin nautittuna. Tulethan tunnille ajoissa säätääksesi pyörän säädöt itsellesi sopivaksi. Tunnilla on hyvä olla mukana oma hikipyyhe ja juomapullo. Pyöräilytuntien päätteeksi tehdään lyhyet venytykset.

Cycling 30´
Energisoiva ja tehokas sisäpyöräilytunti jossa haastat hengitys- ja verenkiertoelimistön täyteen työhön. Tunnin aikana tehdään intervalliosuuksia joissa lyhyet palautukset. Ota itsellesi haaste vastaan. Tunti toimii hyvin yhdistettynä tämän tunnin ympärillä oleviin ryhmäliikuntatunteihin. Ohjaajana Annika

Cycling 45´
Tunnin tavoitteena on peruskestävyyden parantaminen ja rasva-aineenvaihdunnan tehostaminen. Mäkistä maastoa, pitkiä nousuja ja palautuksia. Lähde ohjaajan mukaan pyöräretkelle joka ei jätä ketään kylmäksi. Hauskan pyöräilyn lisäksi huomaamattasi parannat hapenottokykyä, vilkastutat verenkiertoa sekä kehität vauhtikestävyyttä.Tunti sopii hyvin myös vähemmän pyöräilleille.                         Tunnin ohjaajana Annika

Haasta itsesi kokeilemaan uusia tunteja!

NaistenSali

Pirnankatu 4
78200 Varkaus

Avoinna

VK 29

MA 14-18.30

KE 14-16.30

TO 14-16.30

PE 10-13.30

Ajalla 24.6.-31.7. supistetut aukioloajat. Olemme  vakiona avoinna ma 16-18.30 sekä pe 10-13.30. Näiden lisäksi viikoittain laajemmat muuttuvat aukiolot.

Ovikortteja ja salisopimuksia saadaan toki aktivoitua päivittäin, kannattaa olla yhdeydessä Annikaan. Mikäli sinulla on avainlätkä jo olemassa niin saat uusittua kortin esim. puhelimitse tai sähköpostillakin.

Annika p. 0405352013 / Annika