Ryhmäliikunta

Ryhmäliikunnassa hetkellisesti murrosvaihe. Pitkäaikainen ohjaajamme Essi muutti toiselle paikkakunnalle ja tästä johtuen ohjaajapakka hetken sekaisin. Poikkeusaikataululla mennään hetken aikaa. Annika on palaamassa maanantai iltoihin useamman jumpan kera lokakuun puolen välissä, siihen saakkka maanantaissa paikkoo Maria. Tiistai ja keskiviikko-iltoihin etsinnässä edelleen ohjaaja jotta saataisi sinne lisää tunteja.

Essi jatkaa lauantai aamupäivissä kerran kuussa bonustuntien merkeissä. La 2.10 tulossa ensimmäinen bonus-lauantai.

Pahoittelut hetkellisestä vajeesta tarjonnassa, toivotaan että tilanne korjaantuisi pian.

Huom! Sunnuntain joogat klo 18!  Tässä vastaanotossa olleessa jaossa olleessa aikataulussa aikavirhe.

Tunneille voi osallistua myös 10 € kertamaksulla, vastaanoton ollessa suljettu, maksu ohjaajalle tasarahalla. Samalla kertamaksulla pääsy useammalle peräkkäiselle tunnille sekä kuntosalille.

LIHASKUNTOTUNNIT – tehokasta liikuntaa ilman koreografisia askelsarjoja

VOIMA
Tunnit sisältävät lihaskuntoharjoittelua joissa välineinä käytetään monipuolisesti. Harjoittelu muokkaa, virittää ja voimistaa koko kehoasi, nopeasti. Tehokasta treeniä kannustavan ohjaajan kanssa mukaansa tempaavan musiikin siivittämänä. Lopuksi keho palautellaan lyhyin venytyksin. Tunti soveltuu myös vähemmän liikkuneille.

KUNTOSALICIRCUIT
Tehokas koko kehoa kuormittava kiertoharjoittelutunti kuntosalilla. Tunnilla käytetään kehoa monipuolisesti laiteharjoittelussa sekä vapaita painoja käyttäen. Lopuksi lyhyet venyttelyt. Tunti pidetään kuntosalilla, muistathan tehdä omatoimisen alkulämmittelyn ennen circuit-tuntia. Tunti soveltuu myös vähemmän liikkuneille.

CORE  Lihaskuntotunti keskivartalolle. Tunnilla tehdään monipuolisesti harjoitteita keskivartalon tuen parantamiseksi. Tärkeässä roolissa keskivartalon tuessa on poikittainen eli syvä vatsalihas. Hyvä keskivartalon tuki vaikuttaa positiivisesti koko kehon kantamiseen, ennaltaehkäisee selkäkipujen syntyä ja auttaa jaksamaan paremmin niin päivittäiset kotityöt kuin vaativammatkin työtehtävät. Tunti on lihaskuntotunneistamme temmoltaan lempein, sillä tarkka keskivartalotyö tapahtuu pääosin rauhallisin liikkein ja oman kehon tekemiseen keskittyen. Tunti soveltuu myös vähemmän liikkuneille. Core on tällä hetkellä lukujärjestyksestä tauolla, tilalla Jättipallojumppa

PYRSTÖ on ryhmäliikuntatuntien tehopakkaus pakaroille. Tunnilla muokkaat ja vahvistat reisien sekä pakaroiden lihaksia. Tehokasta, tämän tunnin tunnet takuulla kehossasi myös seuraavina päivinä. Mutta älä huoli, tunnilla pärjäävät mukana vähemmänkin liikkuneet.

JÄTTIPALLOJUMPPA vie sinut matalasykkeiseen kehoa haastavaan pallojumppaan. Keskivartalon hallinta on tärkeä osa pallon kanssa harjoitellessa, joten keskitymme harjoitteissa etenkin selkä- ja vatsalihasten harjoittamiseen. Tunnilla tehdään liikkeitä monitasoisesti, joten ohjaaja opastaa helpompia ja vaikeampia versioita, näin löytyy sopiva vaihtoehto kaikille. (Toistaiseksi tauolla)

LIIKKUVAT TUNNIT – liikunnan iloa monipuolisilla tunneilla joilla kunto kohoaa huomaamatta

KIINTEYTYS
Helpoista, mutta vauhdikkaista askelsarjoista koostuvan alkulämmittelyn jälkeen tunnilla tehdään monipuolisesti  lihaskuntoharjoitteita jotka vahvistavat, kiinteyttävät ja muokkaavat kehoasi. Tunnilla syke kohoaa ja kehon aineenvaihdunta tehostuu. Lopuksi keho palautellaan harjoituksesta lyhyin venytyksin. Tämä tunti on liikkuvista tunneista keholle haastavin.

LAVIS® -lavatanssijumppa on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha, tango, valssi, rumba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Kuten lavatansseissa, LAVIKSESSA tanssitaan kaksi samaa tanssilajia peräkkäin ja tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi, silti lähdet tunnilta hikisenä. Sinulla ei tarvitse olla tanssillista osaamista, riittää rento ja avoin mieli.

KEHO JA MIELI – rauhallisia tunteja joissa keho vahvistuu ja liikkuvuus lisääntyy

JOOGASSA keskitytään vahvasti oman kehon tuntemuksien kuunteluun ja hengityksen tarkkailuun samalla kehon liikelaajuuksia parantaen. Jooga tarjoaa vastakohdan arjen kiireelle ja suorittamiselle. Keskity itseesi ja tunne joogan rentouttava vaikutus. Jokaisella joogaohjaajalla on oma käsiala tuntiin, parhaiten löydät itselle sopivan tunnin kokeilemalla  rohkeasti vaikka laji ei olisi ennestään tuttu.                                                        Lotan jooga – pehmeä flow

PILATES Kuntokeskuspilateksessa pääset aina mukaan tunnille, vaikka ei olisi aiempaa kokemusta. Tunnilla harjoitellaan lempeästi vatsan syviä lihaksia, joilla on vaikutus mm. ryhtiin, selkäkipujen hoitoon sekä taitoon käyttää kehoa tehokkaasti ja turvallisesti arkisten askareiden hoidossa. Tunnilla ei tarvitse jalkineita.

HUOLTO Kehoa ja mieltä huoltava tunti jossa tehdään rauhallisia liikeharjoituksia sekä venytyksiä, huolletaan kehoa dynaamisilla liikkeillä sekä avataan kireitä lihaskalvoja.

KEHONHUOLTO-PILATES yhdistelmätunti jossa on tasapuolisesti rauhallisia liikkuvuutta tuovia liikeharjoituksia sekä kehoa vahvistavia pilatesharjoitteita.

SISÄPYÖRÄILY – tehokasta sykkeen nostoa musiikin vauhdittamana

Pyöräily kehittää hengitys- ja verenkiertoelimistön toimintaa, ja antaa tehokasta vastusta alaraajojen lihaksille. Tulethan tunnille ajoissa säätääksesi pyörän säädöt itsellesi sopivaksi. Tunnilla on hyvä olla mukana oma hikipyyhe ja juomapullo. Pyöräilytuntien päätteeksi tehdään lyhyet venytykset.

Cycling 30´& 45´ Tuntien tavoitteena on peruskestävyyden parantaminen ja rasva-aineenvaihdunnan tehostaminen. Mäkistä maastoa, pitkiä nousuja ja palautuksia. Lähde ohjaajan mukaan pyöräretkelle joka ei jätä ketään kylmäksi. Hauskan pyöräilyn lisäksi huomaamattasi parannat hapenottokykyä, vilkastutat verenkiertoa sekä kehität vauhtikestävyyttä.Tunti sopii hyvin myös vähemmän pyöräilleille sillä vastusta ja vauhtia voit säädellä itse. Ensimmäiseksi pyöräilytunniksi suosittelemme kuitenkin 30 min tuntia.

30 min pyöräilyyn voit hyvin yhdistää seuraavan ryhmäliikuntatunnin tai treenit kuntosalilla.

45 min pyöräily on aivan riittävä harjoitus sellaisenaan.

Haasta itsesi kokeilemaan uusia tunteja!

NaistenSali

Pirnankatu 4
78200 Varkaus

Avoinna

KE 14-17.15

TO 12-14

PE 12-14

Muina päivinä sopimuksen mukaan. Tällä viikolla poikkeusviikko aukiolojen suhteen.

Ovikortteja ja salisopimuksia saadaan toki aktivoitua muinakin aikoina. Annika paikalla paljon myös päiväsaikaan hieronnan ja fysioterapian merkeissä, laita viestiä tai soita niin sovitaan sopiva aika.

Jos sinulla on jo avainkortti, niin kortti saadaan aktivoitua myös puhelimitse tai sähköpostilla.

Annika p. 0405352013